Saturday 26 March 2011

Uitm Trip!!

                                                  
 As salamualaikum n Hello world…aku igtkan nak tulis in English tapi dlm bahasa is easier to inderstand kan..

     ‘Jauh perjalanan luas pengalaman’..  sinonim dgn Qoute tu, aku pun try la pegi ke ekspo selangkah ke Uitm (Dewan agung Canselor Uitm, Shah Alam). Quite hard coz hari tu hari sabtu n ramai pulak orang nak kawen mase tu.. so aku tpakse cancel kan utk g sne (ceh, actually mmg x nak pegi pun.. hahaha).. Okea, jom berbalek cerita kite kat Uitm tu... aku pegi sane naek Ktm Komuter sampai serdang, tunggu 4 a few minute n tehn(gelowd seyh) actually then my fren dad’s comes.. mmg dah plan nak pegi sne naek kawan hariz a.k.a deskmate n classmate aku tu. Kalo x byk la fulus gua terbang. Kami berdua naek kereta Unser(jawapan) warna gold2 skit(coz aku x taw colour ape tu)..
    n juz b4 kami sampai Uitm shah alam tu.. we have a lot of speak. Hafiq ashraf a.k.a teddy bear or koala bear. Haha.. (sory acap kiddin je).. cite la pasal keputusan skola kami yg membanggakan.. the truth sume kawan aku yg g sne sume result gempak tahap cibai gile.. 10, 9, 8.. sume ade.. nak compare ngan aku??? Huh?. . juz forget about it...
    
     N sesampai nye kat sne. Jumpe lagi sorang kawan aku ni. Naseb baek rumah kat area2 shah alam je.. best gile dah la dekat.. on the way walk to dewan tu.. sempat g kite org amik pix ni..
on the way to dewan canselor.
first impression kiteorg when kat sne was abselutely SUPERB.. tp macam karnival yg laen (jom masukU, MARA) sume same je. die org juz nak perkenalkan about course die org.. nothing spesial but wat interesting there is experience. x taw la korang setuju ke x??.. huhu...masuk2 je nampak stall jual makanan.. kawan aku yg sorang ni mmg x tahan sabar nak makan.. dah la baju FIT.. haha.. x bole bla.. tp kite org x pedulikan n truskan perjuangan masuk ke dalam dewan tanpa hiraukan bauan makanan dan air yg sgt best.. 'hidup mesti diteruskan'.. Masuk je dalam dewan tu .. mmg ramai gile org. tp b4 tu kite org kne daftar kat situ coz mayb la utk tgk berape ramai kehadiran yg datang kat situ.. 

  Bile jalan2 kat dalam ekspo aku pon terusha la kawan aku nih mase kat kem di bangi.. Agak tinggi jugak la dari aku.. macam x sangke la beb.. (sory cilok gamba kau kat fb.. ahahaha)..
INTEC
khusyuk gile kot dgr intec nye talk.. haha
pehal la mamat ni..
uitm canselor hall look alike
best2
adoi brader ni.. sape lak ni?
    Sgt best bile INTEC pon turut hadir kasi talk kat sape2 yg minat.. ape lagi peluang depan mata xkan nak lepas an.. mmg la sgt ngantuk bile dgr talk2 camni.. tp ape yg best isi yg die kasi tu mmg cool sgt la.. x sabar nak masuk sane.. kalo bole?? lepas about beberape jam g sne kite org pon letih nak balek.. ade sorang kawan aku tu kate naek bas oke.. tgk2 bas tu pon sesat.. adooii. apelagi terus naek KTm shah alam..
   
keletihan coz stauck 4 several hour


on the way to ktm mid valley.. once again halangan menjadi masalah.. tgk2 terkandas about 1 jam kat situ.. bengong kepala gue nak tunggu kat situ.. baru aku igt kat situ ade rumah kawan aku afiq, alif... n my fren yg agak sengal kot haha.... farhana n aisyah( baru2 je kenal n sory sgt kalo aku cilok gamba korang nnti kalo x setuju aku buang terus ).. tp x kan nak ikut yg perempuan tu.. so kite org pon biarkan hidup die org x terganggu n tunggu je kat situ naek ktm.... plan nak maen bowl jadi x jadi je coz dah nak maghrib.. so aku n kawan aku lagi sorang yg from negeri sembilan tu pon pulang la after maghrib.. wat a mess.. huhu.. 
LAEN KALI KALO NAK G MNE2 AJAK LA!!! hahha..  (bahasa ROJAK)

No comments:

Post a Comment